روتسکی ، مینی سریال روسی درباره لئون تروتسکی ، هم اکنون در لکس Netf در دسترس است . WSWS این نظر را در مورد سریال های هشت قسمتی تهمت آمیز در نوامبر 2017 منتشر کرد.

تلویزیون روسیه با پخش یک سریال هشت قسمتی با عنوان تروتسکی ، صدمین سالگرد انقلاب اکتبر را جشن گرفت. این سریال نمایشگاهی از فقر ی ، فکری و فرهنگی همه کسانی است که در حمایت مالی و تولید این جعل و انتقاد ناخوشایند از تاریخ شرکت می کنند. هیچ عذر و بهانه ای را نمی توان برای کسی - تهیه کننده ها ، کارگردان ها ، فیلم نامه نویسان ، بازیگران و پرسنل فنی متناسب - که در این مخلوط دروغ ، مستهجن ، ضد کمونیسم و ​​ضد ستیزی آشکار شرکت کرده اند ، به دست نمی آورد. آنها مستحق ، فردی و جمعی هستند ، چیزی جز تحقیر. ارتباط آنها با این بنگاه ارتجاعی آسیب پذیر ، مشاغل آنها را برای همیشه تعریف خواهد کرد.

تا آنجا که این تروتسکی از اهمیت و ماندگاری برخوردار است ، به عنوان نمایشی از ترس و نفرت از انقلاب اکتبر است که توسط رژیم روسیه و نخبگان الیگارشیک برگزار شد. یک ربع قرن پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی ، رژیم پوتین - که کم و بیش آشکارا این فیلم را تبلیغ کرد و از پخش آن در کانالال پروی (برجسته ترین کانال تلویزیونی) به عنوان یک رویداد رسمی استقبال کرد - نمی تواند اجازه دهد چیزی به یک تصویر عینی و صادقانه نزدیک شود. انقلاب اکتبر.
پوستر اصلی سریال تلویزیونی Trotsky

مهمتر از همه ، رژیم پوتین و کابین نیمه جنایی الیگارشی که قدرت و ثروت فعلی خود را مدیون سرقت دارایی های دولتی که پس از بازگرداندن سرمایه داری است ، نیاز به تحمل روایت ضد تروتسکی دارند. دروغهایی که برای توجیه وحشت استالین هشتاد سال پیش به کار گرفته شد ، همچنان پایه و اساس تاریخ رسمی روسیه است. این سریال تلویزیونی تنها با تکیه صریح خود به ضد ستیزی از فیلمنامه محاکمات مسکو در سالهای 1936-388 فاصله می گیرد.

رژیم استالین ، که هنوز به دنبال ارائه خود به عنوان استمرار ی انقلاب سوسیالیستی 1917 بود ، تروتسکی را به عنوان عامل امپریالیسم انگلیس ، فاشیسم آلمانی و میکادو ژاپنی به تصویر کشید. دولت پوتین ، که سعی دارد خود را به عنوان رستاخیز روسیه مقدس نشان دهد ، تروتسکی را به عنوان ضد مسیح یهودو-بلشویک به تصویر می کشد. در حقیقت ، پوستر اصلی تبلیغاتی این سریال شامل تصویری ترسناک از تروتسکی است که به رنگ سیاه پوشیده شده است و چشمان او توسط عینک آفتابی پنهان شده است که در آن آتش جهنمی مانند منعکس شده است. متصل به سینه او صلیبی خون آلود است.

بدون شک کلیسای ارتدکس روسیه ، آیین رسمی رسمی امروز ، نعمت خود را به تصویر کشیدن تروتسکی به عنوان یک شخصیت شیطانی و مفیسوفوفی بخشید. تروتسکی به تصویر کشیده ای از سوسیالیست یهودی دیگر ، الکساندر پارووس (گلفند) ، متهم ادعا خیانت پشت صحنه پیوسته است. چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در طرح ریزی پارووس می شود؟ در این داستان ترسناک ضد ستیزی ، پاسخ حریص سیری ناپذیر است.

در مصاحبه های مختلف ، کارگردانان فیلم ، الكساندر كوت و كنستانتین استاتسكی و نویسنده فیلمنامه نویس ، اولگ مالوویچكو ، برداشت خود از شخصیت اصلی فیلم را توضیح داده اند. "تروتسکی یک ستاره راک بود و فقط گیتار نداشت." کوت و استاتسکی گیتار را به تروتسکی ارائه نمی دهند. در عوض ، آنها او را با چرم سیاه پوشانده ، او را با گروه های نه محاصره می کنند ، و توهم او را وماً ناشی از مواد مخدر ، بلکه محصول یک روح عذاب آور نیست.

این بازیگر منتخب برای بازی در نقش تروتسکی ، کنستانتین خابنسکی ، پیش از این یک دهه پیش ، تا حدودی دلسوزانه ، در فیلم اسنین ، تروتسکی را بازی کرده بود. به گفته کنستانتین ارنست ، یکی از تهیه‌کنندگان اصلی سری جدید و مدیر کل کانال یک ، "[Khabensky] او را نادرست بازی کرده بود ، و ما این موضوع را با Kostya گفتگو کردیم. او همه چیز را در نظر گرفت و فهمید که اکنون و او چگونه عمل خواهد کرد. »ظاهراً خابنسکی درس خود را به خوبی آموخته است. وی در وب سایت فیلم خاطرنشان می کند: "تروتسکی مرد وحشتناکی بود که سرنوشت وحشتناکی داشت. . هیچ چیز در تروتسکی مرا جلب نکرد. "این اعتراف به ورشکستگی هنری است. با این گفته خابنسکی شخصیتی را که برای انتخاب هر عنصر قابل شناسایی بشریت انتخاب شده است ، انکار می کند.
تروتسکی به عنوان کنستانتین خابنسکی بازی کرد

دستگاه توطئه ای که فیلم روی آن می چرخد ​​عجیب و کاملاً بی ارتباط با واقعیت تاریخی است. فیلمنامه نویسان رابطه نزدیک و طولانی بین تروتسکی و مردی را ساخته اند که در نهایت او را به قتل می رساند. قاتل وی ، فرانك جكسون (رامون مرکدر) به عنوان یك رومه نگار كانادایی (غیر واقعی) مطرح می شود و به یك مصاحبه با تروتسكی نزدیك می شود (كه در زندگی واقعی هرگز به دنبال یا جوایزی نبودند). تروتسکی پس از امتناع اول با مصاحبه ها موافقت می کند ، گرچه می داند جکسون استالینیستی سرسخت است! تروتسکی سپس به طور نامحسوس در خیابان های مکزیکو سیتی با جکسون (داستان داستانی دیگر) قدم می زند ، که به زودی می شود یک محرمان نزدیک و میهمان خوش آمدگویی در خانواده تروتسکی. این اعترافات طولانی ، همانطور که فیلمنامه نویس آن را برمی انگیزد ، از ماه مه 1940 آغاز می شود ، زمان اولین اقدام به ترور انجام شده توسط نقاش دیوید سیوس و باند وی از قاتلان استالینیست است. آنها تا اوت 1940 ، درست تا روز ترور ، 20 اوت (به اشتباه در 21 اوت توسط فیلمسازان) ادامه می یابند.

همانطور که Malovichko نویسنده فیلمنامه توضیح می دهد: "جكسون چشم و گوش بیننده است. او به عنوان مصاحبه کننده ، به ما کمک می کند تا در اسرار شخصیت تروتسکی نفوذ کنیم. . ما می خواستیم از تروتسکی سؤال های ناراحت کننده بپرسیم ، مواردی که او در خاطرات خود و سایر نوشتارها از آن اجتناب کرده است. به عنوان مثال ، چرا او بسیاری از مردم را به قتل رساند؟ با استفاده از مصاحبه های جکسون و تروتسکی می توانیم این سؤالات ناراحت کننده را مطرح کنیم. ما می خواستیم جكسون چیزی شبیه صدای درونی تروتسكی بسازیم ، صدایی كه او همیشه می خواست آن را خفه كند. "

بسیاری از فلاش بک های مربوط به زندگی اولیه تروتسکی ، نمایشی تحریف شده از زندگی نامه تروتسکی را ارائه می دهد. لیست تحریف ها و جعل ها آنقدر طولانی است که برای رد همه آنها یک کتاب طول می کشد.

در یکی از صحنه های ابتدایی به طور دقیق ، در یک زندان در اودسا در سال 98 ، "لیبا" 19 ساله "برونشتاین" به عنوان یک قوم جوان یهودی معرفی می شود که مردم روسیه را درک نمی کند. همانطور که در تصویرهای ضد یهودی از برونشتین جوان معمولی است ، به او نام Leiba داده می شود ، فرم ییدیشی به نام روسی Lev. در واقع ، لو نام اول برونشتاین جوان بود. اما این یک تحریف نسبتاً جزئی است ، در مقایسه با آنچه در زیر آمده است.

برونشتاین / تروتسکی دستگیر و زندانی شده است. در زندان است که جوان انقلابی ، فلسفه ی خود را شکل می دهد ، که نه از کتاب بلکه به توصیه یک مربی بعید الهام گرفته شده است. رئیس زندان ، نیکولای تروتسکی ، او را با بازی شطرنج یاد می دهد که مردم روسیه فقط با ترس می توانند اداره شوند. در همین حال ، او با عصبانیت اعلام می کند ، رویاهای ساده و انقلابی جوان فقط به نقل قول داستایوفسکی منجر به چشم کابوس خواهد شد: "و سپس ، در قرن بیست و یکم ، به زوزه همراهی اوباش پیروزمند ، یک فرد منحط خواهد شد. با چاقو از چمدان خود بلند شوید ، از پله ها بالا بروید تا تصویر شگفت انگیز از سیستین مادونا [نقاشی رافائل که توسط داستایوفسکی در یک موزه در درسدن دیده می شود] ، و برش این تصویر به نام برابری و برادری جهانی. »بنابراین برونشتاین یک پایه اساسی را یاد می گیرد. درس: مردم روسیه فقط از طریق ترس کنترل می شوند ، اما او باید یاد بگیرد که اوباش را به دست آورد تا قدرت را به دست آورد. جكسون از سال 1940 با احتیاط سؤال می كند: "بنابراین شما نام خانوادگی خود را گرفتید؟" تروتسكی پاسخ می دهد: "من نه تنها آن را گرفتم ، بلكه آن را جاودانه كردم."

یکی دیگر از توضیحات تخیلی برای شکل گیری شخصیت "خونخوار" تروتسکی ، عذاب شخصی ناشی از هویت یهودی وی است. پدرش ، استالین ، لنین و نیکولای مارکین (دریانورد نزدیک تروتسکی که در فیلم بسیار بدخلقی است) تروتسکی را به دلیل یهودی بودن مورد تمسخر قرار می دهد. دیگر یهودی بدخواه که در این فیلم نقش اصلی را ایفا می کند الکساندر پارووس است. این چهره تاریخی که در سریال های فیلم ارائه شده ، کاریکاتوری خام از شخصیت واقعی است. در سریال ، پارووس چیزی نیست جز یک ماجراجو لاغر و پولدار ، به دنبال بی ثبات کردن روسیه به دستور دولت آلمان (شروع در سال 1903!). در حقیقت ، پارووس سالها به عنوان یک نظریه پرداز و استراتژیست بزرگ ی در جنبش اجتماعی دمکراتیک روسیه و اروپا شناخته شد. در سال 97 ، او نخستین کسی بود که تجدید نظرگرایی ادوارد برنشتاین را به چالش کشید و در سال 1904-1906 او به طور فعال در کمک به توسعه تئوری انقلاب دائمی تروتسکی مشغول به کار شد. بعد از پیروزی اولین انقلاب روسیه ، بعد از سال 1907 بود که پارووس از لحاظ ی بد اخلاق شد و درگیر فعالیت های مشکوک تجاری شد که می بایست شهرت وی را خراب کند.

اما شخصیت پیچیده Parvus به نوعی ی از پول درآورد که در فیلم های تبلیغاتی ضد ستیزی تولید شده توسط نازی ها بین سالهای 1933 و 1945 حل می شود.
Article continues below the form

برخورد با لنین ، هرچند بدون ضرب و شتم ضد ستیزی (رهبر بلشویک یهودی نبود) ، تصویری پوچ از این چهره تاریخی تاریخی است. او به عنوان یک طغیانگر در حال طراحی ، مظهر یک "اراده کاملاً ظالمانه و غیرانسانی به قدرت" معرفی می شود. هیچ کس نمی تواند از سلطه و کنترل خود فرار کند. در آستانه کنگره دوم در سال 1903 ، لنین حتی تهدید می کند که اگر در کنگره آینده از دستورالعمل های خود پیروی نکند ، تروتسکی را به خیابان زیر (از بالکن طبقه سوم) می اندازد. بعداً ، تروتسکی پس از رهبری قیام در سال 1917 ، قدرت را به لنین واگذار کرد ، همانطور که استالین با تأیید به نظر می رسد.

ناتالیا سدووا ، همسر دوم تروتسکی ، در پاریس به عنوان یک بوهمیائی مورد قرار می گیرد که اسیر شدن فروتن از تروتسکی از فروید در سخنرانی در وین است ، رویدادی که مانند قسمت های بی شماری از سریال ، هرگز اتفاق نیفتاد. اما فروید برای ارائه "بینش" بیشتر از شخصیت تروتسکی مورد استفاده قرار می گیرد. اول از همه ، در سال 1903 ، او به چشمان تروتسکی نگاه می کند و به او می گوید که چنین چشمهایی را فقط در بین "قاتلان سریالی و متعصبان مذهبی" دیده است. "در عین حال ، او خاطرنشان می کند که رفتار تروتسکی در سخنرانی" جنس "بود. م "که نمی تواند انگیزه های تهاجمی خود را راضی کند ، به دلیل" ضعف "ممکن است." بعداً ، در سال 1940 ، فروید در توهسکی جلوی تروتسکی ظاهر می شود که بار دیگر مجذوب اسرارآمیز فیلمنامه نویسان است. پس از اینکه تروتسکی به فروید اطمینان داد که او در برابر "ضعف" تسلیم نشده و از مرگ نمی ترسد ، فروید می افزاید: "شما می دانید که از مرگ نمی ترسد؟ کسی که از قبل در داخل مرده است. این قسمت خاتمه یافته با موسیقی تاریک و شنیع ، اما هر کسی که با جنگ جدی تروتسکی برای ساختن بین المللی چهارم (که در سال 1938 تاسیس شد) و شکست دادن استالینیسم آشنا بود ، می داند که تروتسکی به سختی مردی نبود. که "قبلاً در داخل مرده بود". این صحنه ها نشانگر روانشناسی بد ، تاریخ بدتر و فیلمبرداری آشفته است.

شخصیت های دیگر شایسته ذکر هستند. ملوان نیکولای مارکین (19-93) به عنوان نیمه نیمه گانگستری مست و مبهوت رفتار می کند (به عنوان مثال صاحب یک بنگاه فروشی را تکان می دهد) ، که نه تنها در سال 1917 به تروتسكی و خانواده اش كمك می كند ، بلكه به طور غیرقابل توضیح اقتدار قابل توجهی در بین همسران ملوان دارد. کرونشتات و در میان نمایندگان در اتحاد جماهیر شوروی پتروگراد. ماركین و ملوانان كرونشتات به عنوان عنصر اصلی در سرنگونی دولت موقت به تصویر كشیده می شوند ، اما به هر حال به عنوان یك جمعیت غافل كنترل عمل می كنند. کارگران به سختی دیده می شوند ، و دهقانان کاملاً از تصویر نیستند. درگذشت مارکین در جنگ داخلی در نزدیکی کازان یک فاجعه واقعی بود که به طور دقیق در زندگی من تروتسکی شرح داده شد ، اما از این قهرمان جوان در فیلم استفاده می شود که عمدتاً نشان می دهد که او با ناتالیا سدووا رابطه داشته است (جکسون به تروتسکی می گوید که شایعاتی در این باره وجود داشته است) ) ، یک اختراع کامل توسط نویسنده فیلمنامه نویس Malovichko.

در همین حال ، رومه نگار انقلابی لاریسا ریزنر و هنرمند مکزیکی ، فریدا کالو ، برای نشان دادن مخاطب و نشان دادن بی اخلاقی جنسی بلشویکی ، به صورت نیمه وگرافی معرفی می شوند.
تروتسکی و فریدا کاللو ، یک موضوع اصلی در سریال تلویزیونی است

صحنه های مطرح شده در تروتسکی در یک لحظه پوچ ، در دیگری تحقیرآمیز و غالباً ترکیبی از این دو است. کارگردانان نمی توانند از لطمه های مخرب خود برخوردار شوند ، زیرا آنها پشت سر هم مرگ چهار فرزند تروتسکی را نشان می دهند: نینا (در حال سرفه کردن خون در بستر مرگ در سال 1928). زینیدا (خودکشی در سال 1933 در برلین). سرگئی صدوف (در سال 1937 توسط اعدامكنندگان استالین تیراندازی شد). و لو سدوف (در حین بهبودی در یک کلینیک در پاریس پس از یک عمل جراحی آپاندیس با سم تزریق شده است).

از بین بسیاری از جعل های تاریخی ، بدترین صحنه صحنه مقابله با ترور تروتسکی در آگوست سال 1940 است. با حضور جكسون / مركدر در اتاق بعدی ، ناتالیا و تروتسكی یك تلگرام از كنسولگری كانادا دریافت می كنند كه توضیح می دهد كه جكسون شهروند كانادایی نیست. همانطور که ادعا کرده است آنها درک می کنند که جکسون یک قاتل GPU است. اما پس از اینکه تروتسکی به ناتالیا گفت که او را دوست دارد ، او با میل خود برای دیدار با سرنوشت خود به دست جکسون می رود. وقتی به نظر می رسد جكسون تمایلی به انجام وظیفه خود ندارد ، تروتسكی با چوب پیاده روی شروع به ضرب و شتم او می كند. سرانجام ، در دفاع از خود ، جكسون از آلپانتیك كه به وضوح روی دیوار مطالعه تروتسكی سوار شده است ، می گیرد و سه بار به طرز وحشیانه ای به قربانی خود حمله می كند. تقریباً همه جزئیات این صحنه مستم جعل و جعل است. تروتسکی نمی دانست که جکسون عامل GPU است. تپه ای که تروتسکی مورد حمله قرار گرفته بود در کت بارانی جکسون پنهان شد. بدتر از همه ، این آدمکش به عنوان قهرمانی به تصویر کشیده می شود که به درستی از استالین دفاع می کند و در تمام مکالمات خود با تروتسکی زمینه اخلاقی بالایی را در اختیار داشته است. سرانجام ، جكسون / مركزر با رحمت قربانی عذاب خود را از زندگی خالی و بی معنی خود نجات می دهد.
تروتسکی و جکسون در یکی از گشت و گذارهای ساختگی خود در حومه شهر مکزیکو سیتی. در این صحنه مبهم ، تروتسکی با فشار دادن جكسون به درون آب كه گویا پر از تمساحها است ، نكته را اثبات می كند. البته جكسون زنده مانده ، مجازات شده اما قادر است بعداً این ترور را انجام دهد.

این فیلم با یک خیال عجیب به پایان می رسد. پس از کشته شدن ، تروتسکی قبل از اینکه با قطار زرهی جنگ داخلی خود فرار کند ، در حال حرکت به کولاک است که در هر قسمت به عنوان alter-ego مجازی تروتسکی ظاهر می شد (بی روح ، بی امان ، بی رحمانه در قدرت مخرب خود).

این فیلم تراژدی تاریخ است. همه کسانی که در تولید آن شرکت کرده اند ، شرم خود را برانگیخته اند.

چند مورخ پس از دیدن اولین قسمت ها ، انتقاداتی راجع به این سریال انجام داده اند. کنستانتین اسکورکین ، نویسنده یک مطالعه مهم از مخالفان قربانی استالین ، مقاله ای را با عنوان نوشت: "سریال" تروتسکی "تبدیل به هک شبه تاریخی بعدی کانال اول است."

جوشوا روبنشتاین ، نویسنده زندگینامه 2011 لئون تروتسکی ، در ماه سپتامبر گفت: "من از این ایده که تولید کنندگان تروتسکی را در مرکز روایت قرار می دهند و نه لنین ، تحت تأثیر قرار می گیرم. نمی دانم قصد آنها با قرار دادن چهره ای صریح یهودی مانند تروتسکی در مرکز داستان است. "وی ادامه داد:" اگر آنها می گویند که تروتسکی پشت اعدام تزار بود (همانطور که فیلم بیان می کند) ، این به سادگی نیست. درست است لنین و سووردلوف تزار را اعدام کردند . اگر می گویند تروتسکی بود ، من واقعاً انگیزه های آنها را زیر سوال می برم ، زیرا این یک نکته بسیار حساس است. . تروتسکی همیشه می خواست تزار را محاکمه کند و به عنوان دادستان خدمت کند. . تزار چهره افتخاری از طرف كلیسای ارتدكس روسیه است - گفتن اینكه یك یهودی در پشت اعدام او بود ، یک اتهام بسیار آتش زا است. "

الكساندر رضنیك كه دو كتاب در مورد تروتسكی نگاشته است ، خلاصه مشکلات سریال؛ "در اصل ، مشکلات مربوط به تروتسکی یکی پس از دیگری جریان می یابد: 1) بی توجهی به بافت تاریخی ، 2) تفسیر تمایل به وقایع و 3) اعوجاج گسترده از واقعیت ها." با توجه به اینکه این سریال به طور برجسته در کانال اول بازی می کند ، رضنیک نتیجه گیری می کند که سازندگان تروتسکی "مسئولیت جعل تاریخ را قبل از مخاطبان عظیم مسئولیت می دانند."

همانطور که تروتسکی هشتاد سال پیش نوشت ، دروغ سمان ایدئولوژیک واکنش اجتماعی و ی است. منافع و بقای همان الیگارشی سرمایه داری حاکم فعلی ، مانند بوروکراسی استالینیستی که از آن پدید آمده ، به دروغ بستگی دارد.
ما به حمایت شما احتیاج داریم

WSWS اخیراً مقاله 75000 خود را منتشر کرده است. امروز یک اهدا کننده ماهانه شوید و این کار مهم را ادامه دهید. فقط یک دقیقه طول میکشه. متشکرم.

Share this article:

    Facebook
    Twitter
    Digg
    Reddit
    Delicious
    StumbleUpon
    Blogger
    E-Mail

اظهار نظر در مورد قوانین بحث »
امروز جدید

    گزارش سرشماری ایالات متحده: نابرابری در سال 20 به سرعت رشد کرد تا سطح را ثبت کند
    سیا اطلاعاتی را برای استیضاح دموکرات ها در مورد جنایات ترامپ تعیین می کند
    ترامپ کلاه پناهندگان را کم کرده تا کمتر از 000 ثبت کند
    شرکت امنیتی اسپانیا برای جاسوسی جولیان آسانژ در سفارت اکوادور جاسوسی کرد
    کارفرمایان ایالات متحده و مکزیک خواستار مبارزه متحد علیه شرکت های GM و خودرو هستند

مقالات بیشتر »
صدمین سالگرد انقلاب روسیه

    جزوه 1923 را در ارتش سرخ ، به سفارش تروتسکی ، مجددا در روسیه تجدید چاپ كرد
    جزوه 1923 را در ارتش سرخ ، به سفارش تروتسکی ، مجددا در روسیه تجدید چاپ كرد
    سریال تروتسکی تلویزیون روسیه: نمایشی تخریب شده از جعل تاریخ و ضد ستیزی
    منظور از انقلاب روسیه برای هنر و فرهنگ مدرن بود
    تأملات نهایی در مورد سالگرد انقلاب اکتبر

مقالات بیشتر »
تاریخ



دانلود سریال تاریخی

دانلود فیلم نیوکاسل

دانلود فیلم آشغال های دوست داشتنی

سریال هیولا

فیلم عرق سرد

سریال باز

سریال تروتسکی تلویزیون روسیه: نمایشی تخریب شده از جعل تاریخ و ضد ستیزی

سریال : : درام تاریخی که کل روسیه در آن می خندد

، ,تروتسکی ,یک ,های ,کند ,سال ,به عنوان ,در سال ,می کند ,را به ,می شود ,روسیه نمایشی تخریب ,تلویزیون روسیه نمایشی ,تروتسکی تلویزیون روسیه ,سریال تروتسکی تلویزیون

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت تای تی وی لینک shohadakhalilabad وبلاگ همسفر آزاده khabarbaz slim04 vistasazehtc خرید اینترنتی knasimkhazan عاشق php